Παρασκευή 1 Απριλίου 2011
Κάτω στον Πειραιά στα αρχαία
Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ από την εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ" 1/4/2011 Την αρχαία πόλη του Πειραιά και, μάλιστα, σε μεγάλα οικιστικά τετράγωνα θα συναντήσει το Μετρό στην επέκταση της Γραμμής 3 από το Χαϊδάρι προς τον Πειραιά. Τα ευρήματα θα πυκνώνουν όσο το τρένο θα πλησιάζει στο λιμάνι, εκτιμούν οι αρχαιολόγοι της ΚΣτ' Εφορείας Αρχαιοτήτων. Οι εκπρόσωποι της Αττικό Μετρό έχουν ενημερωθεί σχετικά, αλλά απαντούν πως η χάραξη έχει οριστικοποιηθεί και εγκριθεί από το 2009, με κοινή υπουργική απόφαση των εμπλεκομένων υπουργείων. «Μήπως να μετατοπιστούν τώρα οι σταθμοί στα σημεία που ξέρουμε ότι υπάρχουν αρχαία, πριν είναι αργά;», τους είπε προχθές στο κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο η γ.γ. του ΥΠΠΟΤ και πρόεδρος του ΚΑΣ Λίνα Μενδώνη, προειδοποιώντας τους συγχρόνως σε αντίθετη περίπτωση, να μη θεωρήσουν τίποτα δεδομένο. Η δυτική επέκταση της Γραμμής 3 από το Αιγάλεω στο Χαϊδάρι και από εκεί στον Πειραιά (μήκους 7,5 χλμ.) διασχίζει τους δήμους Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας, Κορυδαλλού και Πειραιά. Κατά μήκος αυτής της διαδρομής θα γίνουν έξι σταθμοί κι άλλα τόσα φρέατα. Ο Μετροπόντικας θα περάσει κάτω από κατοικημένες και μη περιοχές, σε βάθος έως και 25 μέτρων, όπως ειπώθηκε στο Συμβούλιο. Το πέρασμά του δεν θα σκοντάψει σε αρχαία, που βρίσκονται συνήθως σε υψηλότερη στάθμη. Το πρόβλημα θα φανεί μόνο στα σκάμματα για τους σταθμούς και τα φρέατα εξαερισμού και μόνο όσο θα πλησιάζουν στον Πειραιά. Σε δύο θέσεις θεωρείται βέβαιο ότι θα βρεθούν αρχαία και σε μία οι πιθανότητες είναι αρκετές. Οι αρχαιολόγοι γνωρίζουν πως στον σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, που θα γίνει στην πλατεία ακριβώς απέναντι, θα βρεθούν κατάλοιπα της αρχαίας πόλης. Αλλωστε, κι όταν κτιζόταν το θέατρο, το 1884, είχαν βρεθεί αρχαία σπίτια και τώρα, κατά την ανακαίνιση του θεάτρου, ανακαλύφθηκαν και έχει ληφθεί απόφαση να διατηρηθούν στον αύλειο χώρο ως ορατά και επισκέψιμα. Η ΚΣτ' ΕΠΚΑ προαναγγέλλει ανασκαφικές τομές και έρευνα σε βάθος. Είναι, επίσης, γνωστό ότι και στην αυλή του Πανεπιστημίου Πειραιά (πρώην Ανωτάτη Βιομηχανική Σχολή) θα βρεθούν αρχαία. Αυτά είναι ανασκαμμένα και καταχωμένα από τη δεκαετία του '80, όταν κατασκευαζόταν το πανεπιστήμιο. Η απόφαση τότε του ΥΠΠΟ ήταν να σκεπαστούν μέχρι την ολοκλήρωση της ανέγερσης του κτηρίου και έπειτα να αναδειχθούν στην αυλή του, πράγμα που δεν έγινε. Από την ανασκαφή που είχε διενεργήσει ο τότε προϊστάμενος της Β' Εφορείας, Γ. Σταϊνχάουερ, είχαν έρθει στο φως δύο ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα με σπίτια και δύο δρόμοι της πόλης του Πειραιά των κλασικών χρόνων. Αλλά και στα Μανιάτικα του Πειραιά, όπου προβλέπεται να γίνει ένας σταθμός, αναμένονται, σύμφωνα με την τ. προϊσταμένη της ΚΣτ' ΕΠΚΑ Εφη Λυγκούρη, κατάλοιπα από την αρχαία νεκρόπολη. Στο σημείο αυτό ο αρχαιολογικός χάρτης γράφει πως ήταν το βόρειο νεκροταφείο του αρχαίου Πειραιά. Το έργο αυτό έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης μία πενταετία. Το ΚΑΣ ενέκρινε ομόφωνα τη χωροθέτησή του, υπό τον όρο ότι τα σκάμματα των σταθμών θα είναι μικρότερα (50 μ. έκαστο) και θα προηγηθεί, όπως συμβαίνει πάντα, ανασκαφή δαπάναις του έργου. *
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου